tirsdag 19. september 2017

Min første borddekorasjon med plantegninger

I uke 37 jobbet vi med borddekorasjoner og plantegninger/planlegging.

                                 

 Det første vi gjorde var å tegne tre forskjellige forslag av det vi hadde i tankene.
Jeg valgte da et forslag med tre buketter, et med en stor krans og to mindre dekorasjoner, og en med en avlang dekorasjon. 

Mitt valg var da å lage den avlange dekorasjonen, som egentlig var planen min fra starten. 
Etter jeg hadde tegnet opp tre forlag var det og tegne opp selve plantegningen. På tegningen ser man borddekorasjonen ovenifra og fra siden. Det er også tegnet opp noen raske skisser av blomstene og staffasjen som er brukt i dekorasjonen.

Og som vanlig når man starter på en dekorasjon så gjør man dette:

  1. La oasisen trekke til seg maksimalt med vann (til den blir mørkegrønn og ingen luftbobler kommer ut lenger)
  2. Tilpasser oasisen skålen man bruker og kutter av alle skarpe kanter for å unngå svake punkter.
  3. Man fester først litt fix og deretter en pigg i bunnen av skålen
  4. Pass på og alltid skråsnitt og ha litt lengde på stilken.
  5. Man begynner alltid  med å sette ned staffasjen først ned i oasisen og deretter blomstene.

























Plantegningene mine for borddekorasjonen
                           Tema: Høst 

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar